Følg på Facebook

Serviceproviders

Bilder fra 2023

2016: Tour de Mistberget

Sykkeltraseen i 2016 var på ca. 4,5 mil, den lengste touren så langt. Sykler og personell ble transportert til toppen av Mistberget (663 moh) og deretter syklet vi nedover en ganske bratt grusvei mot hovedveien i 3,7 km. Fra bommen ble det asfaltvei, langs Riksvei 554 i ca 1,4 km langs den flotte Tisjøen (408 moh), før vi svingte til venstre inn på grusvei igjen.

Her var det ca. 1,5 km med varierende terreng, mest oppover, deretter når vi en topp og da går det  nedover i hele 8 km. Det var en ganske god grusvei, så det var fristende å trå på litt nedover, men det viste seg at det var lurt å ta det med ro:

Rundt en sving stod det plutselig en flokk med dyr av den typen vi får pinnekjøtt og ullvotter fra, og de flyttet seg ikke uten videre.

Vi kom etterhvert ned til Hurdalssjøen (172 moh) ved Langton (badeplass), og herfra ble det sykling på Riksvei 180 (hvor bilene kommer ganske fort). Etter ca 4 km krysset vi E6 på bru ved Nebbenes. Her kommer vi over på litt roligere landeveier, og vi syklet i relativt flatt terreng via Eidsvoll Verk med Eidsvollsbygningen og videre til Råholt. Denne etappen var 5 km.

Etter dette la vi kursen mot Bønsdalen Kraftstasjon der det ble enkel servering og lokalt brygget drikke. Sola kom fram og det ble riktig så behagelig for rytterne Etter hvilen syklet vi videre til Aurtjern og deretter i skog og flatt åkerlandskap forbi Sessvollmoen og rullebaner mot Thon Hotell Gardermoen der vi ankom litt over kl 16.

Etter en tiltrengt hvil og et par kalde i sola foran hotellet, gikk ferden til Jessheim sentrum der det var yrende folkeliv i anledning Jessheimdagene. Det var reservert bord på Restaurant Mirabel og vi opplevde som vanlig ypperlig service og fikk nydelig mat og godt drikke.

Etter den velsmakende middagen med tilbehør, fant vi veien til Sundbytunet der puben Gulating var et hyggelig bekjentskap.

Her er noen bilder fra Touren 2016 på Romerike. Flere bilder og video ligger på Facebooksiden.